پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229133
زمان اعلام نتيجه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان مشخص شد/ اسامي افراد و شرکت هاي متخلف براي برخوردهاي قانوني در اختيار قوه قضائيه قرار مي گيرد
تاریخ انتشار : 1396/11/14 10:23:25
نمایش : 1015
سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: نتيجه تحقيق و تفحص تا پيش از پايان سال قرائت مي شود و در ادامه در اختيار قوه قضائيه قرار مي گيرد تا طبق قوانين با افراد و شرکت هاي متخلف برخورد هاي لازم صورت بگيرد؛ هرچه نتيجه تحقيق و تفحص زودتر قرائت شود، معلمان هم زودتر به حق و حقوق خود در اين صندوق دست پيدا مي‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين مقصودي، سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي و اداري در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان و اينکه چرا با گذشت بيش از يک ماه از به پايان رسيدن تحقيق و تفحص نتيجه آن در صحن قرائت نمي شود عنوان کرد: هيات رئيسه ايراداتي نسبت به نتيجه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گرفته بود که در حال حاضر ايرادات جزئي آن هم برطرف شده و منتظر اعلام هيأت رئيسه هستيم.

وي با بيان اينکه تا کنون هيأت رئيسه ايراداتي براي قرائت نتيجه گرفته است عنوان کرد: اميدواريم اين بار هيأت رئيسه مجلس هرچه سريعتر اجازه و دستور قرائت نتيجه تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را بدهد.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در ادامه تأکيد کرد: نتيجه تحقيق و تفحص تا پيش از پايان سال قرائت مي شود و در ادامه در اختيار قوه قضائيه قرار مي گيرد تا طبق قوانين با افراد و شرکت هاي متخلف برخورد هاي لازم صورت بگيرد؛ هرچه نتيجه تحقيق و تفحص زودتر قرائت شود، معلمان هم زودتر به حق و حقوق خود در اين صندوق دست پيدا مي‌کنند.

 

حدود 22 سال قبل به منظور ارتقا معيشت معلمان صندوق ذخيره فرهنگيان تاسيس و هر ماه مبلغي از حقوق فرهنگيان کسر و به حساب صندوق واريز شد اما در نهايت مشخص اسنادي از تخلفات در اين صندوق منتشر شد.

در ادامه ماجرا مجلس تحقيق و تفحص از اين صندوق را در دستور کار خود قرار داده و مشخص شد رقم اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان تا حدود 15 هزار ميليارد هم رسيده است؛ در پرونده تحقيق و تفحص از اين صندوق تخلفات مالي، پاداش‌هاي ميليوني به مديران شرکت‌هاي زيرمجموعه و در نهايت سفارش مديران براي پرداخت وام‌هاي کلان بخشي از تخلفات به شمار مي‌رود.

يکي از متهمان فراري با 50 ميليارد تومان پول به امارات رفته است؛ وي اين پول را از طريق بانک سرمايه که يکي از شرکت هاي زيرمجموعه اين صندوق است از کشور خارج کرده است.

آنچه که مشخص است، هيچکدام از 27 شرکت زير مجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان از فساد مبرا نبوده و تنها ابعاد فساد در هر کدام با ديگري متفاوت است.

ابعاد فساد در اين صندوق تا جايي است که با گذشت بيش از يک و نيم سال از تحقيق و تفحص از اين صندوق، نمايندگان مجلس اعلام کردند هنوز نتوانسته اند به همه ابعاد آن وارد شوند و با بررسي هاي بيشتر رقم اين اختلاس بالاتر هم مي‌رود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html